Goodiebag

Voor elke deelnemer is er natuurlijk de bekende goodiebag met heel veel handige artikelen van onze sponsoren, een verfrissing voor sporter & paard en natuurlijk heel veel andere leuke dingetjes. De goodiebag kan op de dag zelf, bij aanmelding, afgehaald worden op het secretariaat.

Ride & Run Breda Goodiebag

FAQ

Q: Waar is het?
A: 
Zaterdag 13 april 2019, Ruitersportcentrum Breda, Overakkerstraat 372, 4834 XR Breda.

Q: Waar moet ik me melden?
A: 
Op het secretariaat van de Ride & Run in de bar van Ruitersportcentrum Breda. Hier kun je je op de dag zelf melden.

Q: Hoe laat van tevoren moet ik aanwezig zijn?
A: Meld je minimaal een uur van te voren bij het secretariaat. Bij het secretariaat ontvang je een startnummer. Vergeet niet jouw getekende aansprakelijkheidsformulier mee te nemen! Meld je met je team op tijd bij het verzamelpunt.

Q: Mag ik starten wanneer ik wil?
A:
Nee, er komt een globaal tijdsschema online en uiterlijk een week van te voren ontvang je een mail met starttijden en aanvullende informatie. Dus houd je email in de gaten!

Q: Hoe zien de routes eruit?
A: De routes zullen later bekend worden gemaakt. Deze zullen dan ook als download beschikbaar zijn voor de bekende route apps.

Q: Is er een ‘cheering point’ zodat mijn vrienden, familie, etc. mij kunnen aanmoedigen?
A
: Langs de gehele route kan je aangemoedigd worden door je fans. Uiteraard kunnen zij ook vanaf het terras/bar van Ruitersportcentrum Breda de finish in de gate houden.

Uitleg  Ride & Run

Q: Met hoeveel deelnemers kun je in een team meedoen?
A: Een team bestaat uit 1 ruiter en 1 / 2 hardlopers of fietsers. Via het inschrijfformulier kun je na het invullen van de vraag over het lidmaatschap aangeven met hoeveel deelnemers je mee wilt doen aan de Ride & Run. Tijdens de inschrijving geef je meteen de gegevens van alle teamgenoten door.

Q: Kunnen we tijdens Ride & Run wisselen van rol? Dus de ruiter wordt loper/fietser en de loper/fietser wordt ruiter?
A: De organisatie zal geen wisselpunten faciliteren, uiteraard kun je er zelf voor kiezen om wel of niet te wisselen. Let wel op dat je te allen tijde de juiste kleding & bescherming voor de desbetreffende discipline aanhebt.

Inschrijving

Q: Hoe kan ik me inschrijven?
A:
 Je kunt je inschrijven via het formulier op de website.

Q: Wat kost het?
A:
De inschrijving kost € 15,00 per deelnemer, dus € 30,00 voor een duo (1 ruiter + 1 hardloper/fietser) en € 45,00 voor een trio (1 ruiter + 2 hardlopers/fietsers).

Q: Als ik het formulier heb ingevuld, maar de betaling mislukt, ben ik dan toch ingeschreven?
A:
Nee, je inschrijving is alleen geldig bij een geslaagde betaling. Is de betaling mislukt, dan kun je het formulier opnieuw invullen of betalen via handmatige overboeking (de gegevens hiervan ontvangt u in de bevestigingsmail).

Q: Ik heb al betaald maar ontvang toch een factuur. Hoe zit dit?
A:
 Nadat de betaling in ons systeem is verwerkt, wordt er een factuur verzonden. Deze is voor je eigen administratie.

Q: Als ik me heb ingeschreven, kan iemand anders dan in mijn plaats starten?
A:
Overdragen van de deelname aan een andere deelnemer is mogelijk tot een week van te voren, mits je dit schriftelijk doorgeeft aan de organisatie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Q:  Als ik niet kan starten, krijg ik dan mijn geld terug?
A: Tot vier weken voor de dag van het evenement volledige restitutie*. Tot twee weken voor het evenement 50 % restitutie* van het deelnamegeld. Annulering binnen twee weken voor het evenement geen restitutie. *Bij het terugstorten van het restitutiebedrag worden €2,50 administratiekosten ingehouden. Zie Algemene Voorwaarden.

Paard

Q: Waar kan ik mijn paard stallen en zelf overnachten?
A:
Overnachten en stallen wordt door de organisatie niet gefaciliteerd.

Q: Moet mijn paard ingeënt zijn?
A: Ja. Je moet ook het paspoort van je paard bij je hebben. Bekijk de Algemene Voorwaarden op www.rideandrunbreda.nl en het KNHS Algemeen Wedstrijdreglement, lid 47

Q: Hoe fit moet mijn paard zijn?
A:
Het is jouw verantwoordelijkheid als ruiter dat jij en je paard voldoende fit zijn voor de afstand en rubriek waarvoor je je hebt opgegeven. Er is te allen tijde een dierenarts aanwezig die de fitheid en het algemene welzijn van paarden op de dag van Ride & Run in de gaten houdt.

Veiligheid

Q: Is er EHBO aanwezig?
A:
Ja.

Q: Is er een hoefsmid aanwezig?
A: Nee.

Q: Is er een dierenarts aanwezig?
A:
Ja.

Harnachement

Q: Mag ik met een halster rijden?
A:
Nee. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend zadel en hoofdstel met of zonder bit (geen halster).

Q: Is een cap verplicht?
A:
Ja. Tijdens het rijden op het terrein of daarbuiten is het dragen van een veiligheidscap en het dragen van voor de paardensport passend schoeisel verplicht.

Q: Mag ik met een hulpteugel rijden?
A:
Als hulpteugel is uitsluitend een glijdende martingaal met ringen en zonder enige beperkende werking toegestaan. Indien gebruik wordt gemaakt van een martingaal en de teugels door middel van een gesp aan het bit zijn bevestigd, moeten de teugels van dwarsstaafjes zijn voorzien.

Na afloop

Q: Is er een prijsuitreiking?
A:
 Nee.

Q: Worden er foto’s gemaakt?
A: Ja, op de route staat een fotograaf, deze foto’s komen na afloop online op onze Facebookpagina en website.

5 km ride & run

5 km ride & run

10 km ride & run

10 km ride & run

20 km ride & run

20 km ride & run

10 km ride & bike

10 km ride & bike

20 km ride & bike

20 km ride & bike

40 km ride & bike

40 km ride & bike